Wanita terkejut apabila rakaman CCTV dedahkan orang asing di katilnya: ‘Saya terkejut’

AMARAN: KANDUNGAN GRAFIK

Seorang wanita Scotland menemui rakaman menggerunkan seorang lelaki asing yang memecah masuk ke rumahnya dan tertidur di katilnya – dan bahkan berterima kasih kepadanya.

“Saya tidak percaya pada mata saya,” kata Caitlin Sullivan, seorang ibu 22 tahun dan penjaga separuh masa, kepada SWNS. “Saya sangat terkejut – saya tidak tahu siapa dia.”

“Saya tidak percaya ada seorang lelaki di katil saya,” tambahnya. “Saya tidak faham bagaimana dia masuk ke rumah saya.”

Sullivan mendapat pemberitahuan di telefonnya ketika bersantai di rumah kawannya pada 29 Ogos sekitar pukul 7:45 pagi. Apabila dia menyemak rakaman itu, dia nampak seorang asing merangkak masuk ke katilnya di mana dia dan anak lelakinya yang masih kecil tidur.

Sullivan segera menelefon polis dan bertemu mereka di luar rumahnya. Pegawai membawa pergi orang asing itu tetapi tidak menangkapnya, dakwanya. Polis berkata mereka menentukan “tiada jenayah” dan tidak menerima “aduan atau laporan lanjut berkaitan insiden ini.”

Lelaki itu dipenuhi darah ketika dia meninggalkan rumah itu, lapor SWNS. Dia menghabiskan beberapa jam di rumah tidur di katil tetapi tidak kelihatan melakukan banyak perkara lain semasa berada di sana.

Sullivan berkata perkara menjadi lebih aneh apabila dia menerima mesej daripada lelaki itu keesokan harinya di Facebook. Orang asing itu meminta maaf atas keadaan yang ditinggalkannya dan berterima kasih kepada Sullivan kerana “membenarkan saya meletakkan kepala saya selama tiga jam, harap tiada kecederaan dilakukan.”

Dia memberitahu Sullivan bahawa dia berharap mereka boleh bertemu lagi suatu hari nanti, lapor akhbar Scotland The Herald.

Sullivan tidak kembali ke rumahnya sejak menerima mesej itu selain untuk membersihkan darah, dengan bertegas dia “tidak akan mahu kembali ke rumah itu” dan sudah mencari rumah baru.

Polis menasihati Sullivan untuk menyekat orang asing itu di media sosial, tetapi dia masih berasa tidak senang kerana “dia mungkin telah memanjat ke katil saya dan tidur di sebelah saya.”

Dia berkata dia langsung tidak tahu bagaimana lelaki itu menemu namanya atau menghubunginya, dan masih tidak jelas bagaimana dia masuk ke dalam rumah itu pada mulanya.

“Siapa tahu dia tidak akan kembali,” kata Sullivan. “Dia tidak dihukum kerananya, jadi dia mungkin melakukannya lagi.”