Panduan perjalanan ke Barcelona: Makanan, tempat dan lebih banyak di bandar Eropah

Barcelona adalah sebuah bandar yang popular dan destinasi percutian di Sepanyol. Bandar ini mempunyai seni bina yang cantik, pantai yang menenangkan, kehidupan malam yang meriah dan banyak tempat untuk diterokai.

Barcelona sering dibanjiri pelancong. Banyak tarikan popular perlu ditempah lebih awal untuk mengelakkan masa menunggu yang panjang.

Banyak perkara untuk dilakukan di Barcelona, jadi perjalanan dua hingga lima hari adalah ideal. Walaubagaimanapun, Barcelona juga merupakan perhentian biasa bagi kapal persiaran Eropah. Kapal persiaran adalah cara yang baik untuk menerokai beberapa tempat dalam satu perjalanan. Ambil perhatian bahawa anda hanya akan berada di Barcelona selama sehari dengan mod pengangkutan ini.

Tidak kira berapa lama anda tinggal di Barcelona, pastikan untuk membawa kasut yang selesa, kerana anda mungkin akan banyak berjalan kaki.

Dengan banyak tempat untuk dilawati di Barcelona, susun rancangan teratur sebelum anda memulakan percutian anda. Di bawah adalah beberapa tempat untuk ditambah ke dalam itinerari percutian anda di Barcelona untuk perjalanan yang tidak dapat dilupakan.

Sagrada Família adalah salah satu tarikan pelancong paling popular di Barcelona. Ini adalah karya paling terkenal arkitek Antoni Gaudí di bandar ini. Ia telah dalam pembinaan sejak 1882.

Gereja Katolik ini mempunyai eksterior yang cantik. Jika anda berharap untuk melihat interior gereja, anda memerlukan tiket. Oleh kerana ini adalah tarikan yang sangat popular di bandar ini, belilah tiket anda terlebih dahulu, supaya anda tidak membuang masa menunggu dalam barisan.

Walaupun Sagrada Família adalah ciptaan paling terkenal Gaudí, para pelancong di Barcelona bergegas ke tarikan lain yang direka oleh arkitek almarhum itu.

Casa Batlló terletak di pusat Barcelona dan eksteriornya menakjubkan. Selain itu, bahagian dalamnya juga merupakan sebuah mahakarya.

Park Güell oleh Gaudí menampilkan penampilan unik dan khayalan. Terdapat banyak struktur berwarna-warni yang menarik perhatian dan banyak bangku di sekitar kawasan untuk duduk dan menikmati.

Casa Milà adalah sebuah bangunan di Barcelona. Anda boleh mendaki ke bumbung dan menikmati pemandangan bandar yang menakjubkan.

Ambil perhatian bahawa anda perlu membeli tiket untuk memasuki mana-mana tarikan ini.

La Rambla adalah sebuah jalan terkenal di Barcelona yang pasti dipenuhi pelancong. Untuk mengelakkan orang ramai, pertimbangkan untuk melawat lebih awal pada hari itu. Di sini, anda boleh berbelanja, makan, melihat persembahan jalanan dan mengalami kehidupan malam.

Muzium Picasso dipenuhi dengan lebih 4,000 karya Pablo Picasso.

Biasanya, anda perlu membayar untuk masuk ke muzium, tetapi ada hari dan waktu di mana kemasukan adalah percuma. Sebagai contoh, jika anda melawat muzium pada Ahad pertama bulan atau pada malam Khamis dari jam 5:00 petang hingga 8:00 malam, kemasukan anda adalah percuma. Jika boleh, cuba rancang lawatan anda ke muzium pada waktu-waktu ini untuk menjimatkan wang.

Gothic Quarter dipenuhi dengan seni bina bersejarah termasuk Katedral Barcelona yang terkenal. Gothic Quarter juga mempunyai bar, kelab, kedai dan restoran.

Mendaki ke puncak Tibidabo adalah berbaloi. Anda boleh mendaki atau menaiki kereta kabel santai untuk sampai ke puncak. Bukan sahaja Tibidabo tempat yang baik untuk menikmati pemandangan dan matahari terbenam pada waktu petang, tetapi ia juga lokasi untuk aktiviti taman hiburan.

Barcelona dipenuhi dengan pantai yang cantik. Luangkan satu hari untuk bersantai di bawah matahari yang hangat. Pantai paling terkenal adalah Barceloneta, tetapi pertimbangkan yang lain seperti Bogatell, Sant Sebastià Beach dan Nova Icària Beach.

Tapas adalah hidangan kecil. Terdapat banyak jenis tapas untuk dicuba di Barcelona seperti Croqueta, Brocheta de Camarones dan Montaditos.

Di Barcelona, makan malam secara tradisinya dihidangkan lebih lewat daripada di Amerika Syarikat. Jangka makan malam pada pukul 9:00 malam, walaupun beberapa restoran akan dibuka lebih awal, pada pukul 7 malam, untuk pelancong.