NEXTCHEM (MAIRE) DIHADIAHKAN OLEH PAUL WURTH UNTUK PAKET LESEN DAN REKABENTUK KEJURUTERAAN BERKAITAN DENGAN TEKNOLOGI NX CPO YANG DIGUNAKAN UNTUK LOJI SKALA INDUSTRI PERTAMA NORSK E-FUEL DI NORWAY

  • NextChem Tech akan gunakan teknologi Pembakaran Parsial Katalitik (NX CPO) proprietarinya, suatu proses maju untuk menghasilkan gas sintesis
  • Kontrak ini berkaitan dengan perkembangan kilang skala industri untuk menghasilkan bahan bakar penerbangan berkelanjutan dari hidrogen hijau dan CO2

(SeaPRwire) –   MILAN, Januari 31, 2024MAIRE mengumumkan bahawa NEXTCHEM (Penyelesaian Teknologi Berkelanjutan), melalui anak perusahaannya NextChem Tech, telah menandatangani kontrak dengan Paul Wurth S.A., anak perusahaan SMS group (‘Paul Wurth’), dan Norsk e-Fuel AS  (‘Norsk e-Fuel’) untuk paket desain lisensi dan teknik yang berhubungan dengan NX CPO yang akan diterapkan di kilang skala industri pertama yang dapat menghasilkan SAF dari hidrogen hijau dan CO2 biogenik di Mosjøen, Norway. Ini akan menjadi pabrik pertama yang akan dikembangkan oleh Norsk e-Fuel AS seorang pengembang proyek Norwegia yang didukung oleh grup pemegang saham tangguh termasuk di antaranya Paul Wurth.

NextChem Tech akan menggunakan teknologi miliknya NX CPO, suatu proses inovatif maju untuk menghasilkan gas sintesis melalui pembakaran parsial yang dikontrol, melalui suatu reaksi yang sangat cepat. Ketika diterapkan pada produksi bahan bakar sintetis, teknologi serbaguna ini berkontribusi untuk meningkatkan hasil perolehan kembali efisiensi karbon.

Pabrik pertama yang dikembangkan oleh Norsk e-Fuel akan mempunyai kapasitas produksi sebesar 40 000 tpa e-Fuels untuk memulai operasi setelah tahun 2026. Berdasarkan desain awal, dua fasilitas tambahan dengan kapasitas sekitar 80 000 tpa masing-masing direncanakan untuk dibangun pada tahun 2030. Tujuannya adalah untuk secara efektif mengurangi emisi penerbangan terkini dengan menggunakan teknologi canggih untuk menghasilkan e-Fuels.

Alessandro Bernini, CEO MAIRE, mengomentari: “Kami bangga menjadi bagian dari inisiatif terobosan teknologi ini dengan SMS group dan Norsk e-Fuel yang bertujuan untuk menjadikan produksi e-Fuels milik industri di Norway.”.

MAIRE S.p.A. memimpin grup teknologi dan teknik yang mengembangkan dan menerapkan solusi inovatif untuk memungkinkan Transisi Energi. Kami menawarkan Solusi Teknolgi Berkelanjutan dan Solusi E&C Terpadu dalam pupuk nitrogen, hidrogen, karbon sirkuler, bahan bakar, kimia, dan polimer. MAIRE menciptakan nilai di 45 negara dan didukung oleh lebih dari 7.000 pegawai, didukung oleh lebih dari 20.000 orang yang terlibat dalam proyeknya di seluruh dunia. MAIRE terdaftar di Bursa Saham Milan (tickerMAIRE“). Untuk informasi lebih lanjut: .

 

Artikel ini disediakan oleh pembekal kandungan pihak ketiga. SeaPRwire (https://www.seaprwire.com/) tidak memberi sebarang waranti atau perwakilan berkaitan dengannya.

Sektor: Top Story, Berita Harian

SeaPRwire menyampaikan edaran siaran akhbar secara masa nyata untuk syarikat dan institusi, mencapai lebih daripada 6,500 kedai media, 86,000 penyunting dan wartawan, dan 3.5 juta desktop profesional di seluruh 90 negara. SeaPRwire menyokong pengedaran siaran akhbar dalam bahasa Inggeris, Korea, Jepun, Arab, Cina Ringkas, Cina Tradisional, Vietnam, Thai, Indonesia, Melayu, Jerman, Rusia, Perancis, Sepanyol, Portugis dan bahasa-bahasa lain.